Velkommen til Østjysk Pilgrimsforening

Foreningen blev oprettet i 2018 i et samarbejde med Aarhus Stifts første pilgrimspræst, Elisabeth Lidell, der efter 20 års virke som pilgrim havde ønske om at skabe bedre rammer for forskellige pilgrimsaktiviteter i hele Aarhus Stift.

Østjysk Pilgrimsforening ser sig selv som en del af den internationale økumeniske pilgrimsbevægelse og vil arbejde for at arrangere pilgrimsvandringer og andre arrangementer såvel som at yde hjælp og støtte til kristen pilgrimspraksis over hele stiftet.

Da de gamle nordiske pilgrimsruter blev genopdaget, blev også pilgrimstanken vendt, og de 7 nøgleord for pilgrimme blev samlet:

langsomhed, frihed, enkelhed, bekymringsløshed, stilhed, fællesskab og åndelighed.

Vigtige ord og begreber for os i en kaotisk og fortravlet verden og hverdag.

Bliv medlem!

Vil du være medlem af foreningen, modtager du med jævne mellemrum nyhedsbrev samt indkaldelse til foreningens årlige generalforsamling.

Det årlige kontingent er kr. 100,-
Foreningens konto er i Lån & Spar reg.nr. 0400 kontonr. 4030111414