Velkommen

Velkommen til Østjysk Pilgrimsforenings hjemmeside.

Foreningen er startet i 2018 i et samarbejde med Pilgrimspræst Elisabeth Lidell i Århus Stift, hvor mange af aktiviteterne vil foregå. Vi forsøger at skabe gode rammer for forskellige pilgrims arrangementer.

Vi har vandret utallige gange med Elisabeth på Hærvejen og overnattet i herbergerne undervejs. Vi har vandret i Mols Bjerge, rundt i Århus og langs vandet ved Marselisborgskoven og Risskov.  Vi har fulgt Elisabeth til Norge, Sverige, Italien, Frankrig, Spanien, Tyskland m.m. Vi har fundet fred og indsigt i eget liv gennem bibelmeditation.

Østjysk Pilgrimsforening vil sammen med Elisabeth videreføre og udvikle det pilgrimsarbejde, som Elisabeth har grundlagt igennem 20 års virke som Pilgrimspræst i Danmark.

Pilgrimmens 7 nøgleord er udgangspunktet;

langsomhed, enkelhed, stilhed, frihed, bekymringsløshed, åndelighed, fællesskab.

Vi arrangerer bl.a. heldags vandringer, som typisk starter kl. 10 om formiddagen, ofte med andagt i en kirke som indledning. Derefter går vi ca. 12-15 km. med flere pauser undervejs, hvor vi hører tekster fra bibelen, synger og taler sammen om det med Gud. Nogle strækninger går vi i stilhed. Vi har altid madpakken med i rygsækken og deler måltidsfællesskabet i naturen, og indimellem holder vi på nogle pilgrimsvandringer nadver.

Støttebidrag til Østjysk Pilgrimsforeningens virke kan evt. indbetales på:
Reg.nr.: 2267 – konto nr. : 4395 702 101

Lukket for kommentarer.