Pilgrimsvandringer i Aarhus Stift 2022

Som du sikkert har bemærket, finder du på hjemmesiden flere vandringer end de få, vi selv kan overkomme at arrangere. Dels har et af bestyrelsesmedlemmerne, Anne Hanson, en god tradition for små vandringer en eller flere fredage om måneden på Mols og Helgenæs, som alle er velkomne til at deltage i. Pilgrimspræsten og Østjysk Pilgrimsforening har desuden besluttet at promovere alle de vandringer, der finder sted i Aarhus Stift efter devisen: des flere vandringer, des flere får muligheden for at opdage pilgrimsvandringens mange glæder for både krop og sjæl.

Hvor en vandring er markeret i fed skrift, er pilgrimspræsten og/eller foreningen arrangør eller medarrangør.

Medio maj til primo september

Maj

26. – 29. Himmelske Dage i Roskilde med mange forskellige pilgrimsvandringer

Søndag 29. kl. 10.00 fra Knebel Kirke Familievandring 2-3 km

Fredag 3. kl. 10.00 fra Knebel Kirke ”Skovbadning”

Lørdag 11. kl. 10.30 fra Sneptrup præstegård, Skanderborg, Klimavandring: ”Naturens mirakler”

Mandag 13. – mandag 20. Midsommervandring på Hærvejen

fra Jelling til Viborg v. Maria König (mduk@km.dk )

Torsdag 16. kl. 19.00 fra Knebel Kirke ”Naturens mystik”

Lørdag 18. kl. 10 – 16 fra Lysthuset, Nr. Vissing

Lørdag 25. kl. 9.30 fra Helgenæs Kirke. Tema: De syv pilgrimsord

Pilgrimsdag på Helgenæs – kirkerne på Mols og Helgenæs i samarbejde med Østjysk Pilgrimsforening.

Tilmelding inden 19. juni til sognepræst Anne Hanson, tlf. 20 14 50 23, e-mail anlh@km.dk

Fredag 1. juli kl. 10.00 fra Agri Kirke Stillevandring. ca. 8 km.

Lørdag 9. juli kl. 10.15 fra p-pladsen ved Femmøller Efterskole. Se hjemmesiden for yderligere

Onsdag 20. juli kl. 10 – torsdag 21. juli kl. 16.00 fra Mariager Kirke. Tema: Birgitta af Vadstena

Overnatning i pilgrimshuset i Mariager. Vandringen går langs Mariager fjord, Bramsnæs bakker samt Hohøj. ”Svanen” benyttes som færge fra nordsiden til sydsiden. Pris: kr. 350,- inkl. overnatning og mad. Tilmelding til Lise Palstrøm, tlf. 24 95 33 37, e-mail lpal@km.dk Indbydelse med flere oplysninger følger på hjemmeside og Facebook.

Fredag 22. juli kl. 10.00 fra Agri Kirke v. Tove Kristensen, 8-10 km., Mødested: Agri Kirke.

Fredag 5. august kl. 10.00 fra Agri Kirke. ca. 6 km. Tema: Langsomhed.

Torsdag 11. august kl. 19.00 – Stillevandring. Ca. 4 km. Mødested: Agri Kirke. Tema: Stilhed.

Fredag 2. september kl. 10.00 – Kirkevandring fra Agri til Vistoft

Mødested: Agri Kirke. I alt ca. 12 km. Husk mad, drikke og praktisk fodtøj. Tema: Fællesskab

Søndag d. 4. kl. 11.00 – Gudstjeneste og kirkevandring fra Hørning Kirke (Skanderborg)

Tilmelding til hoerning.sognskanderborg@km.dk senest 29. august a.h.t. forplejning.

Links:

Fredagsvandringer mm. på Mols v. Anne Hanson – se https://www.mols-helgenaes.dk/

Lørdagsvandringer i Silkeborg – se https://pilgrimsilkeborg.dk/

Himmelske Dage